Provjerite ljetno radno vrijeme u odjeljku Lokacije.

Ostvarite 10% popusta na gotovinsko plaćanje za iznose od 150€ ili više. Napomena: Različiti popusti se ne zbrajaju.

Vitamini su esencijalni nutrijenti za održavanje optimalnog zdravlja, a jedan od njih, vitamin B12, igra vrlo važnu ulogu u funkcioniranju našeg organizma. Upravo zato njegov nedostatak može imati ozbiljne posljedice za zdravlje.

U nastavku donosimo pojedinosti o ulozi vitamina B12, najčešćim simptomima nedovoljne količine vitamina B12 te najboljim prirodnim izvorima ovog važnog nutrijenta. 

Koja je uloga vitamina B12 u organizmu?

Vitamin B12, također poznat kao kobalamin, ključan je za mnoge važne funkcije u tijelu. Jedna od najvažnijih uloga vitamina B12 je sudjelovanje u stvaranju eritrocita, koji su odgovorni za prenošenje kisika po tijelu. Vitamin B12 također igra ključnu ulogu u održavanju zdravlja živčanog sustava, kao i formiranju i regulaciji DNK, genetskog materijala u tijelu. Uz sve to, ovaj vitamin utječe na sintezu i regulaciju serotonina, stoga može imati utjecaj na raspoloženje i simptome depresije.

Koji su simptomi nedostatka vitamina B12 u organizmu?

Nedostatak vitamina B12 može imati razne simptome, koji sami po sebi najčešće nisu dovoljni kako bi se dijagnosticirao nedostatak ovog nutrijenta u organizmu. Neki od uobičajenih simptoma nedostatka vitamina B12 uključuju:

  • umor i slabost,
  • glavobolje,
  • probleme s koncentracijom i pamćenjem,
  • promjene raspoloženja i
  • depresiju.

Nakon nekog vremena može doći i do neuroloških problema, poput utrnulosti ili osjećaja trnaca u nogama i rukama. Nedostatak vitamina B12 također može izazvati anemiju, čiji su najčešći simptomi umor, kratak dah, nepravilni otkucaji srca i blijeda koža.

Kako provjeriti razinu vitamina B12?

Ako sumnjate da imate nedostatak vitamina B12, prvenstveno je važno konzultirati se s liječnikom. Jednostavna krvna pretraga može pouzdano otkriti nedostatak vitamina B12 i omogućiti vam da pravovremeno poduzmete potrebne korake za nadomještanje ovog nutrijenta.

Krvna pretraga za provjeru razine vitamina B12 može se obaviti u svim SYNLAB laboratorijima bez prethodnog naručivanja, a nalaz je gotov istog dana.

Najbolji izvori vitamina B12

Vitamin B12 pronalazimo u brojnim namirnicama životinjskog porijekla. Najbolji izvori vitamina B12 su:

  • govedina,
  • svinjetina,
  • perad,
  • janjetina,
  • riba, posebice tuna i bakalar,
  • mliječni proizvodi, poput mlijeka, sira i jogurta,
  • jaja.

S obzirom na ovo, jasno je da osiguravanje dovoljne količine vitamina B12 iz prehrane može biti velik izazov za osobe koje ne konzumiraju namirnice životinjskog porijekla.

Vitamin B12 ne pronalazimo u biljnim izvorima, stoga se preporučuje da osobe koje se drže veganske ili druge prehrane koja ograničava konzumaciju namirnica životinjskog porijekla, koriste dodatke prehrani koji sadrže vitamin B12 ili namirnice obogaćene ovim nutrijentom, kao što su pojedina biljna mlijeka i žitarice.

Zaključak

Vitamin B12 je ključan za održavanje zdravlja eritrocita, živčanog sustava i metabolizma, a može utjecati i na raspoloženje. Nedostatak ovog vitamina može uzrokovati razne simptome, uključujući umor, slabost i anemiju, koji se mogu negativno odraziti na kvalitetu života. U slučaju pojave simptoma, važno je provjeriti razinu vitamina B12 putem jednostavnog krvnog testa i u skladu sa savjetima liječnika nadomjestiti ga putem prehrane ili dodataka prehrani.